Vlucht en eerste indruk - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Vlucht en eerste indruk - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Vlucht en eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Martine

12 Juli 2015 | Canada, Vancouver

Pa brengt ons om 5.45 uur naar Schiphol. Hij kan straks weer zijn bed in. Gelukkig maar. We vliegen voor het eerst met Air Transat. Prima plaatsen, maar als de maaltijden een afspiegeling zijn van de Canadese keuken dan komen wij beslist een paar kilo lichter terug.
Ik zit lekker aan het raam en verheug me op het uitzicht op Ijslans en Groenland. Helaas is het vrijwel de hele vlucht bewolkt. Pas als we het noord-oosten van Canada bereiken breekt de lucht even open. Prachtige bergen met enorme gletsjers. Om 9.00 uur vertrokken en om 10.00 uur geland in Vancouver. Grappig! Met de Canada Line en bus 5 zijn we snel bij het hotel. 's Middags langs het 'Waterfront' gelopen en de Holland-Amerika lijn 'Zaandam' zien vertrekken. Er staan heel veel wolkenkrabbers in Vancouver. Gezellig? Nou nee! We eten daarom in Gastown, een wijkje met echt oude en dus lage gebouwen. En deze Canadese keuken stelde niet teleur