Eerste dag camper - Reisverslag uit Hope, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Eerste dag camper - Reisverslag uit Hope, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Eerste dag camper

Blijf op de hoogte en volg Martine

14 Juli 2015 | Canada, Hope

Vancouver - Cultus Lake
Camperverhuurder Traveland ligt wel 50 km buiten Vancouver. We worden om 8.00 uur opgehaald door een taxi. Eenmaal aangekomen herkennen we hem gelijk: het is onze grootste camper tot nu toe (7,5 meter), maar het is een ukkepukkie vergeleken bij de andere campers die klaar staan. Uitleg, spullen inladen en hup naar de supermarkt. Ik vind het altijd super leuk in een buitenlandse supermarkt, maar hier zijn de prijzen minder super. Even later zoefden we over Highway 1 richting het oosten. Nu zitten we op een camping aan een voor onze begrippen groot meer. Na een wandeling langs het meer en over de camping wisten we het zeker: we hebben een ukkepukkie! Mensen staan hier met hele bussen en dan hebben die bussen ook nog één of twee uitschuifbare delen (bv tweepersoons bed) en een trailer met boot. Wij hebben ook máár 4 wielen. Achterlijk gewoon. Hi, hi.
Barbecuen zit er even niet in, want het heeft hier al maanden amper geregend. Er is een fire ban. Het lijkt Australië wel! Sterker nog: Australiërs zijn overgekomen om te adviseren over de aanpak van de gigantische bosbranden. Een gebied zo groot als Zuid-Holland staat in de fik. Het ligt aan de andere kant van de Rocky's.

Op onze eerste dag 113 km gereden. Omgeving was nog behoorlijk stedelijk. Nog geen oh en ah erlebnis.

• 17 Juli 2015 - 13:53

Marjolein:

Hoi lieverds!

Ziet er leuk uit hoor jullie camper(tje)☺️
    Heeeeel veel plezier, geniet ervan!

Dikke kus