Ban regio Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Ban regio Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Ban regio Banff

Blijf op de hoogte en volg Martine

24 Juli 2015 | Canada, Banff

2 - 20 graden, halfbewolkt
Mosquito Creek - Banff

2 graden buiten en 4 graden in de camper (dakluik open). Ik eiste dat de kachel aan ging voordat ik uit bed zou komen ;-)

Het was maar een paar kilometer naar Lake Louise. Een 'must see' volgens de boekjes. Nou, dat hebben heel veel mensen ter harte genomen want je kon over de koppen lopen. Het volgens Zwitsers concept gebouwde Chateau Lake Louise uit 1890 was nog het mooist. Het meer viel ons tegen, al kwam dat misschien ook doordat het zo bewolkt was dat je de gletsjer nauwelijks van de lucht kon onderscheiden en het meer eerder grijs dan turquoise was.

Daarna naar Moraine Lake. Zou mogelijk nog fraaier dan Louise zijn. De weg erheen was mooi en niet druk, maar toen we er bijna waren belandden we vet in de file. Geen parkeerplaats meer vrij. Terwijl Jaap stapvoets rijdt, loop ik naar het meer. Is dit het nou? Hup in de camper en weer terug.
Daarna de scenic route door Bow Valley. Die is inderdaad mooi en we zien een paar keer elken (soort herten). Er is weer een canyon en we hebben mazzel met een parkeerplek. Wat een drukte. Je loopt in optocht naar de canyon. Dus: rechtsomkeert! Dit gaan we niet doen! Alles wat het bezoeken waard lijkt te zijn, is zo druk als Ikea op 2e Paasdag. Bluh!!

124 km