Lake Minnewanka, top! - Reisverslag uit Banff, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Lake Minnewanka, top! - Reisverslag uit Banff, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Lake Minnewanka, top!

Blijf op de hoogte en volg Martine

25 Juli 2015 | Canada, Banff

12 - 18 graden, half bewolkt, flinke regen, zon, half bewolkt
Banff

Na de drukte van gisteren bestudeer ik de kaart om te zien waar we naartoe kunnen zonder in optocht te gaan. Het helpt bovendien als je een beetje vroeg gaat.

Eerst rijden we naar een skigebied. Vanaf de berg kunnen we het hele dal zien. Ik hoop in deze vroegte ook op wild (beer waar zit je?), maar we zien niets. Daarna naar Lake Minnewanka: 20 x 2 km, een stuwmeer.
De route erheen is al mooi en er blijkt een super wandeling langs een deel(tje) van het meer te lopen. Weinig toeristen en veel te zien. Goed gekozen, al zeg ik het zelf. Het water is het hele jaar een paar graden boven nul en toch zwemt een groepje jongeren naar een eilandje. Wow! Veel chipmonks, schattige kleine eekhoorntjes. We raken aan de praat en krijgen tips voor een mooie route voor de komende dagen. Er wordt volop gepicknickt, vooral door Aziatische families (o.a. een hele groep die oorspronkelijk uit Afghanistan komt). We zijn alweer in de camper als het keihard begint te gieten. Baal.
Nou ja, we gaan toch naar de wasserette. Terwijl de machine draait, zitten wij aan de koffie en kunnen lekker internetten. Inmiddels schijnt de zon en dus lopen we nog even door Banff. Banff is een gezellig plaatsje. Echt een wintersport plaatsje. Op een groot bord staat dat de Bearstreet bij wijze van proef is ingericht als 'Woonerff', naar Nederlands model maar voor de grap met dubbel F. Er staat zelfs bij wat het doel is en hoe je het woord uitspreekt. Ha, ha.

60 km gereden, en een kudde cariboo's (ook een soort hert) gezien