Glacier National Park - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Glacier National Park - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Glacier National Park

Blijf op de hoogte en volg Martine

28 Juli 2015 | Canada, Revelstoke

12-22 graden, bewolkt, half bewolkt
Golden - Revelstoke

Dit was weer een traject waarop veel te zien was. Sowieso telt het Gacier National Park meer dan 420 gletsjers, waarvan je er een aantal gewoon vanaf de weg ziet liggen. We maken niet eens veel foto's van de natuur, want het komt nauwelijks over. Het wordt een groene (sparren!!) of grijze (rotsen) brij.
Onze eerste stop is op Rogers Pass waar een prachtig Discovery center is. Voor wie hier ooit heen gaat: wel stoppen! Echt de moeite waard. Tweede stop is een wandeling door een dicht bos. Ze noemen het een regenwoud. Er staan Western red cedars, maar dan wel van 350 jaar oud. Dan heb ik toch liever een tropisch regenwoud :-)
En tenslotte nog een board walk trail (Skunk Cabbage trail, heet-ie) door de wetlands met planten met hele grote bladeren. Kijk, zo komen we de dag wel door ;-)

Weer heel veel eekhoorns. Deze keer grondeekhoorns (Columbian ground squirrel).
Dat leverde na een half uur beestjes kijken en kieken bijna een fotoverbod op ;-)

164 km