Vakantie! - Reisverslag uit Kaslo, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Kaslo, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Martine

30 Juli 2015 | Canada, Kaslo

14-32 graden, zon
Nakusp - Kaslo

Jammer dat we Nakusp moeten verlaten. Zo'n goede plek op de camping: recht voor het footballveld en op loopafstand van het dorp en het strandje bij het meer. We gaan bijtijds op pad i.v.m. de verwachte drukte op de campings. Via een mooie route langs een riviertje en langs meertjes komen we in Kaslo. Daar is vanaf morgen een jazzfestival dus hier verwachten we al helemaal geen plaats te vinden. Maar Kaslo is zo leuk! Denk de auto's weg en je staat in een plaatsje uit het wilde westen. Ondanks de haast gaan we hier wel even rondkijken en koffie drinken. Er ligt een oude stoomboot naast het Visitor Center. Bij het VC horen we dat er misschien nog plaats is op de overflow van de camping naast het dorp. Binnen no time staan we op die camping en zijn we in gevecht geraakt met het zonnescherm. Waarom willen die poten niet uit??? ..... Omdat wij niet genoeg kracht zetten / te voorzichtig zijn met het uitklappen van een handeltje. Ha, ha, en net als alles staat, de handdoeken aan de waslijn wapperen, komen we er achter dat alle RV's (Recreational Vehicules) met de opening naar links staan en wij met de opening naar rechts. Aangezien de Canadezen erg van de regeltjes zijn takelen we de hele mikmak weer af, draaien de camper en tuigen de boel weer op. Maar dan zitten we ook als god in Canada!

Het is maar 50 meter lopen naar het meer. De temperatuur is inmiddels 32 graden, dus een plons in het frisse water is lekker. Later hoor ik een opa vanuit het water naar mensen op de kant roepen "Brrrr, can you guys hear my teeth chattering?". Ha, ha.

Even tussendoor: we hebben veel sjans met onze camper. Geregeld mensen die er naar kijken of een praatje aanknopen en even binnen willen kijken. Ook nu, terwijl ik dit typ.

Tegen het eind van de middag wandelen we naar het dorp. Ik wil graag het oude stoomschip met schoepenrad bekijken. Het is gebouwd in 1898 en heeft tot 1957 gevaren tussen Kaslo en Nelson. Prachtig om te zien hoe men rond 1900 reisde en hoe het er op zo'n schip aan toe ging.
Daarna ijsje eten, terrasje pikken, langs het meer terug wandelen, tot laat buiten zitten. Vakantie!

Vandaag 96 km gereden.