Hip Nelson - Reisverslag uit Nelson, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Hip Nelson - Reisverslag uit Nelson, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Hip Nelson

Blijf op de hoogte en volg Martine

01 Augustus 2015 | Canada, Nelson

16-36 graden, zon
Ritje naar Nelson en terug

Na onze lummeldag van gisteren besluiten we vandaag een rondritje te maken. Eerste stop is Nelson. Een dorp met historische huizen. Er staan inderdaad heel veel huizen en gebouwen van rond 1900. Dat is mooi, maar het is vooral leuk dat de winkeltjes en de mensen super hip zijn. Het stikt er van de oude (flinke baard en paardenstaart) en jonge (denk aan India) hippies. Er wordt gitaar gespeeld en gezongen, soms met een hoog Jezus-gehalte. De wekelijkse markt is volledig macrobiotisch, vegetarisch, raw, enz. Je kunt je er ook laten masseren. We nemen allebei een fantastische smoothy. Onthouden: wortel, appel, citroen en gember voor mij en sinaasappel, watermeloen en ananas voor Jaap.
Kortom: we zijn niet verder gekomen dan Nelson :-)

De rest van de dag weer lekker aan ons meer vertoefd.