Nog meer meer - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Nog meer meer - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Nog meer meer

Blijf op de hoogte en volg Martine

04 Augustus 2015 | Canada, Osoyoos

17-30 graden, zon
Christina Lake - Osoyoos Lake

Osoyoos ligt volgens de Canadezen in een woestijnachtig gebied. Het warmste deel van Canada, tegen de USA aan. Er zijn wijngaarden en er wordt fruit verbouwd. De route erheen is heel anders, veel kaler, dan we tot nu toe gezien hebben. Wel fijn, die afwisseling. Het soort ranches maakt dat ik het cowboy-land vind.
Maar het schijnt vooral tot bloei gekomen te zijn aan het eind van de 19e eeuw, toen goudzoekers in grote getalen deze kant op kwamen. Mooi, die oude houten huisjes van ruim 100 jaar geleden.

We willen twee nachten aan het Osoyoos Lake blijven. De campings hebben pas morgen weer plaats. Veel Canadezen houden hier vakantie. Mooie boel!
In het Lake ligt een schiereiland dat qua vorm lijkt op een golfclub, lange steel met een ovaal uiteinde. Dit is een BC-campground (BC = British Columbia). Er zijn nog plaatsen vrij op de overflow in het 'steeldeel'. We wagen het er op en gaan eerst ergens naartoe waar we in het gras kunnen liggen en kunnen zwemmen (nou ja, we.... Waar ik kan zwemmen). Ook daarna is er gelukkig nog volop plaats op de overflow. En dat is weer een superplek want het is een weggetje met aan één kant parkeergelegenheid en aan beide kanten het meer. Wow! Geen voorzieningen, behalve beerputtoiletten, maar dat kan ons niet schelen.

Rond 18 uur steekt een flinke wind op. In de verte, bij de bergen, is het donker en regent het waarschijnlijk. Opeens zit de kant van de camper die in de luwte ligt onder de kleine vliegjes. En het plafond in de camper zit ook onder. Holy cow! Zitten we hier wel goed? Of worden we straks opgevreten door die vliegjes? We jagen de beesten de camper uit en sluiten ramen en deuren. Doordat de wind een uur later wat gaat liggen kunnen we gelukkig toch met de schuifdeur open eten en van het uitzicht genieten. Bovendien steken die mormels niet, dat scheelt.
We zijn laaiend enthousiast over deze - alweer - bijzondere plek. (Kost $ 32 omdat het hier zo toeristisch is. We hebben ook wel $ 17 betaald voor een BC-campground.)

174 mooie kilometers gereden