Atherton Tablelands - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Atherton Tablelands - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Atherton Tablelands

Blijf op de hoogte en volg Martine

22 Oktober 2016 | Australië, Cairns

Wat is het hier vroeg en snel donker! Om 18.30 uur begint het en om 19.00 uur zit je buiten op de tast te eten. Onze buitenlamp deed het niet (je moest 2 ipv 1 schakelaar om zetten). De buurman kwam meteen met een lampje aan: "Life is too short to worry about a non working lamp". Aardige variant op het "No worries, man".

Vandaag de omgeving verkend. Veel regenwoud. Ik houd van regenwoud vanwege de grote diversiteit aan bomen. In Yungaburra was een markt met kunst, muziek, eettentjes en een alternatief circuit: iriscopie e.d. Goede koffiestop, met lekkers uiteraard. Daarna gewandeld bij Lake Eacham, een helder kratermeer waarin schildpadden zwemmen. Ook ik heb daar gezwommen, al was dat niet tussen de schildpadden :-| En wat opviel: Aboriginal-kinderen zwommen en speelden vrolijk met 'blanke' Aussies. Bij ons vorige bezoek aan Australië had ik de indruk dat dit heel gescheiden werelden waren. Het was mooi om te zien.
Tussen Mareeba en Kuranda was de natuur een stuk droger. Er stonden hoge termietenheuvels. Termietenflats zou een beter woord zijn. Ha, ha.
Tenslotte naar de Barron falls, een hele lange waterval in weer een prachtig regenwoud. Met 25-30 graden en een hoge luchtvochtigheid waan je je gewoon in de bush van Burgers Zoo.

223 km gereden. Best veel voor ons doen.

• 23 Oktober 2016 - 13:09

Marja:

Weer leuk om al je avonturen te lezen, kijk er elke dag naar uit

• 23 Oktober 2016 - 13:22

Elly Visser:

Ik reis helemaal met jullie mee

• 23 Oktober 2016 - 13:52

Martine Berlips:

Wat gezellig dat jullie meereizen :-)

• 23 Oktober 2016 - 15:27

Marjolein Elenbaas:

Hanna vraagt of je de schildpadden Sammy en Shelly ook hebt gezien, en als je ze ziet moet je ze even zeggen dat ze in April in Hawaii moeten zijn;))