Geen regenwoud zonder regen - Reisverslag uit Daintree, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Geen regenwoud zonder regen - Reisverslag uit Daintree, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Geen regenwoud zonder regen

Blijf op de hoogte en volg Martine

24 Oktober 2016 | Australië, Daintree

Geen regenwoud zonder regen. Open deur. Gelukkig begon het regenen pas om 16.00 uur.
Via een paar stranden en een schitterende (!) kustweg zijn we verder naar het noord-oosten gereden. "Where the rainforest meets the Reef", zeggen ze hier. Even een tip voor wie deze kant op gaat: rijd de weg langs de kust van noord naar zuid, want dan kun je eenvoudiger gebruikmaken van de vele uitkijkpunten.

Met een pont de Daintree River over. Ook weer vol kroko's die zich verstoppen zodra wij in de buurt komen. Daarna door heel dicht regenwoud richting Cape Tribulation. De aanleg van de weg was niet onomstreden, weet Jaap die altijd alles leest wat er te lezen valt. Heel fijn, zo'n gids! Ik kan me voorstellen dat de aanleg omstreden was, maar nu hij er toch ligt.... De route is zooooo mooi!
Als we op de camping aankomen, begint het te regenen. Soms hard, dan weer heel zacht. Rond etenstijd is het droog, maar omdat er zoveel bomen zijn spettert het nog lang. We hebben daarom gegeten in de BBQ-ruimte. (Voor wie het niet kent: iedere camping heeft één of meer grill/bakplaten, die ze BBQ noemen, waar je tegen betaling van een dollar gebruik van kunt maken.) Garnalenspiesjes gegrilld, sla en wijntje erbij: smikkelen! Inmiddels is het aardedonker. Hier is geen sprake van lichtvervuiling (noem je dat zo?).

Ik ben fan van heel veel dieren, maar niet van insecten en niet in het donker. Er sprong zojuist een sprinkhaan op me. Griezel!

We zitten 141 km noordwaarts.
22-27 graden vandaag, overwegend bewolkt met later regen.

• 26 Oktober 2016 - 17:18

Marjolein Elenbaas:

Foto 1: Heerlijk paps, idd lekker smikkelen, maar niet zo moeilijk kijken als ze een foto maken;))
    Foto 2: Ik zie een filmcamera;)) dus toch een keer een filmavond van Australie??

XXX

Rafia:

Wow, ik heb via google maps een stukje met jullie mee gereden en de omgeving bekeken bij de Daintree River, waanzinnig mooi en een heerlijke eco lodge en spa in the jungle, een teahouse verstopt in hevige vegetatie en dan die stranden op weg naar Cape Tribulation om van te watertanden. Maar als ik het goed begrijp kun je dus telkens niet de zee in, Berlips?
    Nu spijt van dat wij niet zo hoog zijn geweest.....maar ja, ander keertje. xxxx Raf

• 28 Oktober 2016 - 10:44

Rafia:

PS kon die ferry maar niet vinden :-( ....... maar dankzij een gratis te downloaden gidsje (tw:Destination Daintree, site Daintreeforest), nu gelokaliseerd :-) !!!

• 28 Oktober 2016 - 11:13

Martine Berlips:

Ha Rafje, inderdaad nergens de zee in zonder het gevaar in een krokodillenmaag te verdwijnen... Maar het snorkelen gebeurt een eind van de kust vandaan en zo ver zwemmen die kroko's niet.