Mossman kloof - Reisverslag uit Mossman, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Mossman kloof - Reisverslag uit Mossman, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Mossman kloof

Blijf op de hoogte en volg Martine

27 Oktober 2016 | Australië, Mossman

We rijden van de kust af, door een gebied met heel veel suikerriet (sugar cane), plantages met mangobomen, koffie en thee. Bij Mossman lopen we de route door de Mossman gorge, langs een waterval door het regenwoud. Het regenwoud lijkt hier iets meer op een bos. Bij Cape Tribulation was het vochtiger en waren er overwegend palmen. We zijn helemaal fan van de fan palm. Ha,ha. De ronde geplooide bladeren zijn zo groot als een paraplu (of een fan). Het is bloedje heet vandaag en ik had geen zwemspullen bij me om onderweg in een poeltje te duiken, zoals veel anderen deden. Bij een van die poeltjes waren blauwe en turquois-zwarte vlinders en ik had toevallig turquoise wandelschoenen aan. Een van die vlinders leek verliefd op mijn schoenen, tot er een meisje langs kwam met een turquoise handdoek om haar schouder. Ha, ha. Toen liftte hij een eind met haar mee. Conclusie: vlinders kunnen kleuren zien :-)

Lunch op een parkeerplaats. Gesprekje met Aboriginals. Pa was geboren in het gebied bij Cape Trib. In dat gebied wonen pas sinds ca 1880 blanken. Tanken, boodschappen doen, even langs de Tourist Info en toen naar de Mareeba Bush Stay, een enorm stuk grond waar je tegen een kleine vergoeding ($ 10 = € 7,50) mag overnachten als je zelfvoorzienend bent. Er waren 5 anderen. We stonden een aardig eind uit elkaar. Heel bijzonder.
Het was de hele dag tegen de 30 graden en ik had veel te weinig gedronken. Voelde me niet lekker, en had helemaal geen zin om te eten. Wie mij een beetje kent, weet dat er dan echt iets loos is. Jaap had gelukkig nergens last van. Kortom: ik heb veel naar de sterren liggen kijken.

3 km gelopen, 103 km gereden
Zoals gezegd; de hele dag tegen de 30 graden en geen wolkje aan de lucht

• 28 Oktober 2016 - 16:30

Elly:

Geweldig, die foto! Zeer matching

• 28 Oktober 2016 - 22:02

Dennis:

Hoi Globetrotters !
    Via jullie reisverslag reizen we allemaal met jullie mee ! Ik krijg er heimwee van.
    De natuur van Australie is fantasties met ook overal dieren. Jullie hebben zelfs een cassowari gezien. Te gek !
    Geniet er maar goed van !
    p.s. mooie schoenen zus !

• 29 Oktober 2016 - 01:12

Jim:

Ahoi travelers ,if you are still in mareeba than you should go to the information centre and go to the museum that is at the back of the center . It is very interesting and when we were rhere there was an elderly aboriginal with white bushy hair and he was very informative. You are in a very interesting part of Australia and take in as much as you can, as you might not come back here again .we like your photos. Gr jim and evie.

• 29 Oktober 2016 - 16:35

Charlotte:

Wauw wat een mooie vlinder!!!

• 01 November 2016 - 12:59

Jp:

Ha daar, ver van het vaderland! Wat een mooie foto. Moet je niet uitkijken voor t-shirts door kinderhandjes gemaakt, dan moet je wel uitkijken voor loopschoenen gemaakt van vlindervleugel...pas maar op voor actiegroepen.. Zier er allemaal geweldig uit. Hou vol :)