Flying Foxes - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Flying Foxes - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Flying Foxes

Blijf op de hoogte en volg Martine

05 November 2016 | Australië, Yeppoon

Wie had gedacht dat we wel eens naar een graadje minder zouden verlangen? Ook al zitten we na de afgelopen 3 dagen zo'n 900 km zuidelijker - wat nu natuurlijk wil zeggen dat we verder van de evenaar zitten - het blijft 27 à 30 graden. Het zeewater is ook nog steeds 27 graden. De zon is er gelukkig ook weer en dat maakt dat de route er meteen mooier uitziet.

In Rockhampton, of 'Rocky' zoals de Aussies uit de regio zeggen, hebben we koffie gedronken op een schijnbaar populair terras. Het is zaterdag, toch een ander sfeertje dan op door-de-weekse dagen. Gezellig.
Er staan een paar mooie gebouwen uit rond 1900.

Daarna de helft van een Tourist Drive gereden (was veel van hetzelfde). We zitten nu in Yeppoon, een klein kustplaatsje waar je zonder gevaar voor Marine Stingers of krokodillen de zee in kunt. Jippie! Snorkelen leverde slechts beelden van zand op.

Toen we langs een haventje kwamen, zagen we bomen vol Flying Foxes. Ik zou er wel een half uur naar kunnen kijken. Zulke grote vleermuizen, en dan zo dichtbij!

De borden die waarschuwen voor overstekende Cassowary hebben plaatsgemaakt voor borden die waarschuwen voor kangoeroes en koala's. Kangoeroes hebben we al gezien, levend en langs de weg veel platgereden....

230 km, meer dan we dachten

• 06 November 2016 - 19:34

Sandra Van Vliet:

Ha J&M, heb vanavond ff lekker zitten bij-lezen over al jullie avonturen. Lijkt weer een helemaal geweldige vakantie te wezen! We kijken al uit naar alle mooie foto's. Hier komt nu niet alleen de hedfst maar ook al een beetje de winter bin en zetten. Vandaag voor het eerst een muts gemist op de altijd al koude Creppese hoogvlakte. Twee brocantes gedaan met spullen van mijn moeder, toen was het nog fantastisch weer, vorige week zondag zelfs nog bruin geworden en in mijn t-shirtje in de zon gezeten tot 16u. Maar nu gat het hard. Poes is flink aan het vreten dus dat belooft binnenkort veel winter. Genieten jullie er maar lekker van, wij bibberen hier wel voor 2. Liefs uit Spa en xxx