Droog, nat, regenwoud - Reisverslag uit Nanango, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Droog, nat, regenwoud - Reisverslag uit Nanango, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Droog, nat, regenwoud

Blijf op de hoogte en volg Martine

12 November 2016 | Australië, Nanango

Vandaag hebben we 159 km gereden en kwamen daarbij door droge gebieden, met windmolentjes die water oppompen en met vee dat al een poos geen groen gras heeft gezien, door wetlands met ogenschijnlijk dode bomen die in water staan en door vol en groen regenwoud. Alles op zijn eigen manier mooi. We vinden het allebei een goede keuze om landinwaarts te gaan. De route door het regenwoud ligt in het Bunya Mountains National Park, een route die vanwege de steile, bochtige en smalle wegen niet toegankelijk is voor caravans en auto's met trailers. Jaap stuurde onze campervan er vakkundig doorheen, al was het voor hem wel hard werken.

Twee wandelingen gemaakt. Hier staan - toepasselijke naam ;-) - Bunya pines, met een kaarsrechte stam en soms wel 55 meter hoog. We horen de meest wonderlijke vogelgeluiden en omdat we meestal niet weten welk geluid bij wie hoort, hebben we er zelf maar namen aan gegeven: stoplichtvogel, zaagvogel. Beide vogels nog niet kunnen ontdekken.
Verder nog red-necked wallabies gezien. Die zijn niet zo groot.

Staan nu op een kleine camping in Bell. In de wei naast ons grazen Brahman koeien, vleeskoeien. De stier loopt gewoon tussen de koeien en kalfjes. Ben benieuwd wat hij weegt. De boer/campingeigenaar vertelde trouwens dat oude Brahmanen naar de VS geëxporteerd worden, omdat ze goed hamburgervlees leveren.

En last but not least: je wordt dol van de vliegen en nu het avond is van ander veel kleiner vliegend gespuis. Mijn elektrische vliegenmepper maakt overuren.
Wat ook zwaar knudde is: de SD-kaart uit Jaap's fototoestel is beschadigd. Foto's maken en bekijken gaat niet meer. Zouden er bedrijven bestaan die de foto's nog tevoorschijn kunnen toveren? Heeft iemand hier ervaring mee?

159 km
24-30 graden, half bewolkt, bewolkt, twee keer een spatje regen. Men hoopt hier op regen.