Brisbane, dag 2 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Brisbane, dag 2 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Brisbane, dag 2

Blijf op de hoogte en volg Martine

15 November 2016 | Australië, Brisbane

Met de bus naar de South Bank, de zuidkant van de Brisbane River. Queensland Museum bezocht, met vooral veel informatie over beesten. Van het giga skelet van een in Australië gevonden dinosaurus tot wat ik maar even de afdeling 'jeuk' noem: minuscuul kleine beestjes die een hoop ellende kunnen veroorzaken (bv in Afrika). Hoe meer ik zag en las, hoe meer jeuk :-/

De South Bank is heel relaxed met veel groen, een aangelegd strand met zwemgelegenheden, terrasjes, een Nepalese tempel. Daar vandaan een stukje met de City Hopper Ferry gevaren en in het centrum rondgelopen. Met een liftje uit 1930 naar het uitkijkpunt in de klokkentoren van de oude City Hall. Tenslotte weer naar de South Bank om met uitzicht op de stad terug te lopen naar de bus die ons naar de camping brengt.
We vonden en vinden Brisbane een heerlijke relaxte stad.

Even een paar voorbeelden van waarom ik de Aussies zo geweldig vind. Bij het verlaten van de bus bedankt (bijna) iedereen de chauffeur: Thank you, Thank you driver, Thanx. Klinkt heel aardig. Al moet ik zeggen dat men bij ons vaak gedag zegt bij het naar binnen gaan van bus of tram. Er was op de South Bank een deel van het gras afgezet. Op het gras stonden bordjes met 'We're giving our lawns some love. Area open soon.' Klinkt een stuk leuker dan 'verboden te betreden' :-)
We stonden een keer op onze stadsplattegrond (lekker melig: flatte ground) te kijken. Binnen no time twee mensen die vroegen of ze konden helpen.

Lekker een keer 0 km voor Jaap
Start 25 graden en zon, later 20 graden en bewolkt (fris, joh!) en toen weer zon.