Jacaranda en pijlstaartrog - Reisverslag uit Brooms Head, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Jacaranda en pijlstaartrog - Reisverslag uit Brooms Head, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Jacaranda en pijlstaartrog

Blijf op de hoogte en volg Martine

21 November 2016 | Australië, Brooms Head

De kampeerplek bij de kanoverhuur vonden we na enige aarzeling toch heel mooi. Er was geen verlichting en daardoor konden we des te beter de sterren zien. Ontzettend veel en ook nog twee vallende sterren gezien.

We raakten aan de praat met onze 'buren' (slechts 2 campers en 1 caravan op het hele terrein), kregen een paar fijne tips én routekaarten 'omdat zij na 6 maanden reizen toch bijna thuis (Brissie) zijn'. Wat aardig!

De route is het laatste stuk naar Grafton mooi: groen, met pootjebadende koeien, en paars van de Jacaranda, de boom waar Grafton beroemd om is. De vorige keer dat we in Grafton waren was de bloei wat karig door de langdurige droogte. Eens zien hoe dat nu is. Mwah..... niet veel beter. Evengoed een foto gemaakt op de plek waar we die drie jaar geleden ook maakten. Ha,ha.

Ik wilde ook nog een foto van de oude brug over de Clarence River maken, maar er vloog een Magpie twee keer rakelings over mijn hoofd. Daar wordt je soms voor gewaarschuwd. Ze willen je verdrijven als ze jongen hebben. Snel terug de camper in. Foto elders gemaakt.
(Magpie is vergelijkbaar met een kraai, maar is zwart-wit en kan ontzettend leuk jodelen.)

Lunch even verderop aan de oever van de brede Clarence. Knäcker en roggebrood ('pumpernickel' van Van der Meulen, hi,hi), stoeltjes in de schaduw van een dikke boom. Klaar.
Oei, dit wordt een lang verslag. Want wat ik zo lollig vond: in een perkje stonden kruiden voor algemeen gebruik. Peterselie en rozemarijn.

Iemand had ons getipt over Brooms Head in NP Yuraygir. Daar zitten we nu. Hele toffe plek op de (enige) camping. Uitzicht op de baai. Heb zelfs gesnorkeld. Het water is frisser dan in het noorden, maar nog goed te doen. Weinig visjes gezien en al helemaal geen koraal. Wel een pijlstaartrog. Eng en mooi tegelijk.

Indiaas gekookt, want er staat te veel wind voor de 'Barbie'. Aussies korten van alles af. Zo zagen we al Brekky voor breakfast en vandaag dus Barbie. Anyway, Indiaas was lekker.

115 km naar de kust
20-34 graden, zon, en flink warm