Marine park - Reisverslag uit Wooli, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Marine park - Reisverslag uit Wooli, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Marine park

Blijf op de hoogte en volg Martine

22 November 2016 | Australië, Wooli

Over vandaag niet veel te melden.
Naar Minnie Water gereden. Dat ligt in een Marine park (soort National park, maar dan in zee) dat grenst aan het Yuraygir National Park. Het is een beschermd gebied, maar snorkelen mag. De verwachtingen zijn hoog gespannen. Maar wat denk je? Geen vis gezien!

Wandeling over kustpad was aardig, maar hadden we gerust kunnen missen. De hele ochtend vrijwel niemand gezien. Komen we op de camp area in Illaroo - 1,5 km over een dirt road verderop - zijn er nog maar een paar plaatsjes vrij. We nemen het plaatsje direct aan zee. Hadden we gisteren nog een luxe toilet/douche-gelegenheid, hier zijn alleen beerputtoiletten. Geen douche en dat is juist zo prettig als je uit zee komt. Oplossing: fles kraanwater in de zon leggen. Onze overnachtingsplaatsen verschillen nogal eens ;-)
De ranger komt langs om het kampeergeld te innen. Hij is nog niet geweest en we hopen hem te missen, want we vinden dit wel een dure plek voor wat er geboden wordt.

Oh ja, mijn benen zitten onder de muggenbulten. Het lijkt wel of ik plaatselijk de mazelen heb. Jaap heeft nergens last van. Ik denk dat het bij het riviertje bij de kanoverhuur is gebeurd.

94 km gereden
22-32 graden, eerst half bewolkt later wolkenloos.

• 25 November 2016 - 10:40

Jim Lageman:

Wij zijn nooit in Yuraygir N.P. geweest Ja niet alle plaatsen zijn 100% en wij hadden dat ook al eerder ondervonden. Maar met een beetje beluk was de ranger een beetje laat en hadden jullie een "freebe". Over die muggen beten die je uit eincelijk voor niets gekregen hebt, dat kunnen wel "sandfly bites" geweest zijn. Ze zijn erg klein en je kunt ze bijna niet zien. Je kunt er meer over vinden op google. Het zijn hele vervelenden "bites"die jeuken en lang kunnen duren voordat ze weer beter zijn. Muggenbeten zijn meestal bultjes die erg jeuken, ofschoon dat ook niet prettig is om te hebben want als het jeukt dan krab je en dat kan infect raken.
    Net als met muggen zijn er mensen die er nooit last van hebben.(Zoals ik en waarschijnlijk jaap) Maar Evie hoeft maar naar de brieven bus te lopen (5m) en als ze weer in huis komt heeft ze dikke bulten van muggen beten die door alle kleren heen geprikt hebben,
    Wij zijn wel bij die gevangenis geweest waar jullie de volgende dag geweest zijn maar dat is ook alweer jaaaaarrrreeeen geleden. Geniet maar want de helft zit er al nijna op. Gr. Jim &Evie.