Schapen - Reisverslag uit Gunning, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Schapen - Reisverslag uit Gunning, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Schapen

Blijf op de hoogte en volg Martine

30 November 2016 | Australië, Gunning

Vandaag gaan we verder richting Canberra, de hoofdstad van Australië. Geen echte Tourist attraction, zoals Sydney, Melbourne of Adeleide. Op de weg erheen, nota bene gedeeltelijk Tourist Drive, zijn we denk ik geen andere toerist tegengekomen. In ieder geval geen campers. We kwamen sowieso weinig mensen tegen op de route. Er was bosbouw en veeteelt. Veel schapen gezien.
De route was afwisselend maar we hebben weinig ondernomen. In de oudste binnenlandse stad, Goulburn, hebben we de hoofdstraat op en neer gelopen om de oude gevels te bekijken.
Doordat we zo doorreden zijn we al op 90 km van Canberra, in Gunning. Nu een gat, ooit een plaatsje waar de Highway tussen Sydney en Melbourne doorheen ging.

Oh ja, ik vind dat we minder wilde beesten zien dan vorige keer. De score van vandaag:
- 7 emu's
- witte en zwarte kaketoes
- ca 10 dode kangoeroes, 0 levende
- 4 dode wombats, 0 levende (heb de wombat sowieso alleen in de dierentuin gezien)
- 0 koala's

279 km zuidelijker
20-27 graden. Van alles gehad: bewolking, zon, buitje regen.

• 02 December 2016 - 20:15

Rafia:

So cute! En ik zit maar te zwoegen op surprise en gedichten :-)