Zeeleeuwen - Reisverslag uit Bermagui, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Zeeleeuwen - Reisverslag uit Bermagui, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Zeeleeuwen

Blijf op de hoogte en volg Martine

05 December 2016 | Australië, Bermagui

Om 6 uur wakker. Ik kijk naar buiten en zie een kangoeroe-ma met jong. Ma eet gras, jong zit om zich heen te kijken. Hij maakt zich zo lang mogelijk voor het beste zicht. Dan spurt hij het duintje af naar het strand en met dezelfde vaart terug naar boven, voorbij zijn ma, door naar het volgende grasveld en terug naar ma. Hij wil drinken, maar ma biedt geen gelegenheid. De kleine krabbelt zich, speurt de omgeving opnieuw af en zet het weer op een lopen, eigenlijk hoppen. Hij hopt vlak langs de camper, plok, plok, plok.
Kon ik maar iedere dag zo wakker worden :-)

Nog even langs het strand en dan gaan we verder zuidwaarts. Rond lunchtijd in Narooma waar een rivier in zee uitkomt. Op een van de golfbrekers liggen zeeleeuwen.

We eindigen de route in Bermagui. Het lijkt een leuk plaatsje met een haven en een Ocean pool. Maar het is bewolkt en het waait weer flink. Veel winkels en restaurants zijn gesloten. Het hoogseizoen moet nog beginnen. Beetje een slaperige boel.
Om 19.00 uur onweer en regen. Aussies zijn blij met de regen.
Wat trouwens grappig is: op de IPad heb ik een app die de temperatuur in Amsterdam aangeeft (als we internet hebben). Als de temperatuur onder de nul graden gaat, dan krijg ik een melding. Grappig hoor, want ondanks de bewolking was het bij ons flink warm.

167 km
18-30 graden, vrijwel de hele dag bewolkt.
Afgelopen nacht wat regen en nu, avond, echt regen met af en toe onweer.