Wonderlijk weer, plannen gewijzigd - Reisverslag uit Cowwarr, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Wonderlijk weer, plannen gewijzigd - Reisverslag uit Cowwarr, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Wonderlijk weer, plannen gewijzigd

Blijf op de hoogte en volg Martine

08 December 2016 | Australië, Cowwarr

Ons plan om de Alpen in te gaan is van de baan. Het was vannacht behoorlijk koud. Dat ging natuurlijk wel gepaard met een fantastische sterrenhemel. Afijn, het was half bewolkt en fris toen we om ca 8.30 uur op pad gingen. Kort na vertrek steeg de buitentemperatuur, getoond op het dashboard, binnen enkele kilometers van 15 naar 24 graden. Dat kan gewoon niet! Ik draaide (?) het raam open en inderdaad, het was warm buiten. De lucht werd donker en de temperatuur steeg verder tot 28 graden. Ondertussen hadden we bij de Tourist info gezien dat er veel regen verwacht wordt en dat het boven de 1200 meter zelfs kan sneeuwen. De Alpen gaan tot wel 1800 meter. Dat gaan we niet doen. Plan gewijzigd. We blijven in het zuiden, in Gippsland, zoals de streek heet.

Ik verleid Jaap om nog een Tourist Drive (omweggetje) te doen. Ha, ha, die Tourist Drive blijken we 3 jaar geleden ook gedaan te hebben, maar dat zag ik pas toen we halverwege waren. In het water lag nog dezelfde mooie (aangespoelde?) boomstronk als de vorige keer.
Rond lunchtijd regent het pijpenstelen. De camper wordt eindelijk een beetje schoon ;-) De temperatuur zakt tot 12 graden.
Verder: regen, droog, regen, en wind.

15-28 graden, bewolkt en regen
220 km. Door de regen besloten we om nog maar even door te rijden i.p.v. rond 16.00 uur te stoppen.