Stinkende pinguïns - Reisverslag uit Cowes, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Stinkende pinguïns - Reisverslag uit Cowes, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Stinkende pinguïns

Blijf op de hoogte en volg Martine

09 December 2016 | Australië, Cowes

Hoe koud het 's nachts buiten is weet ik niet, maar in de camper was het 10 graden (temperatuurmetertje gaat altijd mee op reis ;-) ). Vond ik het eerst nog idioot dat we een camper voor 3 personen hadden gekregen terwijl we maar met z'n tweeën zijn, nu kwam dat extra dekbed goed van pas. Deze koukleum slaapt sinds afgelopen nacht onder twee dekbedden. Snurk :-)

We staan in een Recreation area bij een riviertje, op een plek met bomen. Zonder ontbijt gaan we op pad, zodat we ergens kunnen ontbijten waar de zon schijnt. Jekkes, onze route gaat richting de donkere lucht. We doen de kachel in de auto aan en ontbijten binnen. Bluh! Gelukkig werd het daarna zonniger en droog.

Wat grappig is: ieder beekje heeft een naam. Met of zonder water, dat maakt niet uit. Je ziet Millers Creek, 3 Mile Creek en vandaag passeerden we Blue Nose Creek. Ha, ha.

We zitten nu op Phillips Island, een echt eiland waar je via een brug naartoe rijdt, en hebben het gebied bezocht waar zeeleeuwen en pinguïns zitten. Zeeleeuwen niet gezien en de pinguïns komen rond 19.00 uur massaal (gisteravond ruim 800 stuks) aan wal, maar daar kan je alleen georganiseerd getuige van zijn. Er zaten wel een paar pinguïns in een hol. Ik vond het er stinken!!! De zee sloeg er met kracht tegen de (lava)rotsen. Lekker uitwaaien.
Daarna nog een korte wandeling, want het was 17.00 uur en dus een goede tijd om wild te zien. Nog steeds geen koala, maar wel een mooie wallaby gezien.

En last but not least: we moesten over twee smalle bruggetjes om bij de Recreation area te komen. Jaap doet het bijna fluitend. Echt super!

231 km gereden
9 - 15 graden en heel even 17. Half bewolkt en af en toe wat regen.

• 10 December 2016 - 00:14

Rafia:

Begrijp ik het goed dat jullie de kans, om 800 pinguïns te kunnen bewonderen, hebben overgeslagen???? :-(

• 12 December 2016 - 23:01

Martine Berlips:

Yep. Die 5 pinguïns stonken al flink, dus 800.... Ik ga voor 800 kangoeroes :-)