Jaren 50 caravans op de camping - Reisverslag uit Queenscliff, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Jaren 50 caravans op de camping - Reisverslag uit Queenscliff, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Jaren 50 caravans op de camping

Blijf op de hoogte en volg Martine

11 December 2016 | Australië, Queenscliff

Jut en Jul hebben niet stil gezeten vandaag. Dit hebben we gedaan: kleine fotosessie op het strand, naar Arthur's Peak voor uitzicht over een groot deel van het schiereiland, koffie gedronken bij een pier, naar een blow hole gelopen dat niet blowde omdat het laag water was (het was er toch erg mooi), via kleine weggetjes naar het eind van het eiland, stukje gewandeld, geluncht, Sorrento bekeken, met de camper op de ferry van het schiereiland naar het vaste land, naar de camping, even zitten, wandeling naar de vuurtoren en het strand, eten, douchen, lezen, foto's op de IPad zetten, reisverslag typen. Zo zag onze dag eruit.

Als je over Mornington Peninsula (de Aussies hebben hier vast een afkorting voor. Die vinden deze naam veeel te lang.) rijdt dan zie je af en toe mega dure huizen met schitterend uitzicht. Toen we het blow hole bezochten zagen we in de verte een huis bovenop een heuvel. Het trok onze aandacht omdat naast het huis een helikopter opsteeg. Wie zou daar wonen???
Overtocht met de ferry was een relaxed tochtje. Weinig wind en zon, dus steeds op het dek.

Op de camping in Queenscliff staat een club met auto's en caravans uit de jaren 50-60. Het lijkt wel een openlucht museum :-) Qua luxe zal het waarschijnlijk minder zijn, maar alles ziet er enig uit.

130 km
14-18 graden, eerst bewolkt, later volop zon