Langs de USA - Reisverslag uit Salmo, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Langs de USA - Reisverslag uit Salmo, Canada van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Langs de USA

Blijf op de hoogte en volg Martine

02 Augustus 2015 | Canada, Salmo

17-35 graden, nevelig en daarna zon
Kootenay Lake - Salmo

Al om 7.00 uur trok ik baantjes in het meer. Word ik al blij als ik tijdens vakanties een zwembad voor mij alleen heb, nu had ik het hele meer! Goede start.
We zouden de veerboot van 10.10 uur nemen, maar nu we zo vroeg wakker waren stelde Jaap voor om de veerboot van 8.10 uur te nemen. Dus hop zonder ontbijt richting ferry. Deze keer 35 minuten varen. Het Kootenay Lake over, naar de overkant.

Daar een heel eind langs het meer gereden in zuidelijke richting, vervolgens over Highway 3 die de bijnaam Crowsnest heeft. Dat was echt een prachtige route over een pas. De weg heet niet voor niets Crowsnest ;-) Onderweg natuurlijk een paar keer er uit. Crowsnest loopt parallel aan de grens met Amerika op zo'n 10 á 13 km afstand.

Nu bij Salmo op de camping. 'Camping' is privébezit, 'campground' is van de provincie of het dorp, heeft vaak minder voorzieningen en is voordeliger. Ik vind de plekken op de campground ook groter. Camping bij Salmo viel vooral mij behoorlijk tegen. Mopper, mopper. We hadden zulke mooie plekken gehad... Dit stelt niet zo veel voor en zwemmen zit er niet in, omdat de oevers van het meer vol planten zitten. Het is namelijk nog steeds flink warm. In het stadspark buigen we ons over de route voor de komende dagen, want langzaam maar zeker komt de dag dichterbij waarop we onze toffe camper moeten inleveren.
Terug op de camping raken we meteen aan de praat met buren en met een fietster die we onderweg drie keer passeerden. (Ja, zo hard reed zij ;-) ). Zij heeft vandaag ook de Crowsnest route over de pas gereden! Respect hoor!! Het is meteen veel leuker op de camping. Temeer omdat maar 5 van de 16 plekken bezet zijn.
Er zou af en toe een beer rondscharrelen. Wel een pietsie vreemd, want er zijn geen bear proof cabins. De plastic vuilnisbakken die er staan gooit hij met zijn pink omver.
Ondertussen kijk ik toch wat vaker om me heen :-/

208 km

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Salmo

Canada

Op berenjacht ;-)

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2015

Festival in Steveston

08 Augustus 2015

Terug in Vancouver

07 Augustus 2015

Zigeunercamping

06 Augustus 2015

Manning National Park

05 Augustus 2015

Wijnroute
Martine

Actief sinds 08 Nov. 2013
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 33191

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2016 - 18 Oktober 2056

Opnieuw down under

11 Juli 2015 - 30 November -0001

Canada

Landen bezocht: