Fantastisch die kangoeroes - Reisverslag uit Kioloa, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Fantastisch die kangoeroes - Reisverslag uit Kioloa, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Fantastisch die kangoeroes

Blijf op de hoogte en volg Martine

04 December 2016 | Australië, Kioloa

De dag weer begonnen met een wandeling langs het strand en over de (lava)rotsen. Veel te zien. Ik moet denken aan de jeugd van Dennis en mij. Er was heel veel aandacht voor alles wat bloeit en groeit, en altijd weer... Den, als je dit leest: herken je dat? Dat ieder poeltje, ieder beestje of schelpje iets moois heeft? Ik ben er in ieder geval blij mee.

Er is een kwalletje dat ze 'bottle' noemen. Klein, blauw, een soort zakje met lucht en misschien water, en dan een lange sliert eraan. Door het zakje zag ik hem gisteren drijven op de zee. Zo kon ik hem mooi ontwijken. Ik ben echt niet dol op alle dieren en dus moesten een paar bottles eraan geloven. Interessant om te merken dat ik bij één exemplaar mijn hele gewicht moest gebruiken om zo'n dingetje van ca 8 cm te laten knappen.
Later samen met Jaap naar een Lookout gelopen en naar een volgend strandje.

Een groot deel van de campinggasten is vertrokken. Moeten morgen, maandag, zeker weer aan het werk of naar school. Het is nu heerlijk rustig. Dat vinden de kangoeroes blijkbaar ook. Ze scharrelen lekker rond, terwijl ze gras eten. Soms zitten ze op het strand. Er zat een moeder met drinkende koter vlak bij ons. Foto's gemaakt. Toen Joey uitgedronken was, ging ik langzaam naar ze toe. Moeder bleef rustig staan. Ik kon haar even aaien. Schattig!

0 km en dat is best fijn
17-25 graden, licht bewolkt. 's Avonds een paar spetters regen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kioloa

Martine

Actief sinds 08 Nov. 2013
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 33168

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2016 - 18 Oktober 2056

Opnieuw down under

11 Juli 2015 - 30 November -0001

Canada

Landen bezocht: