Mottige wallaby's - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Mottige wallaby's - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Mottige wallaby's

Blijf op de hoogte en volg Martine

28 Oktober 2016 | Australië, Mareeba

Aardedonker, geen buren en daarom slapen we met de gordijntjes open. Vanaf de heuvel waarop we staan kunnen we zo mooi de zonsopkomst zien. Lekker vroeg op pad naar de Granite Gorge waar rockwallaby's zitten die je mag voeren. Voorstel van mij, natuurlijk. Je moet eigenlijk entree betalen, maar de receptie is nog niet open (dus wat denk je dan als goede Hollander?).
De kleine rockwallaby's zitten er inderdaad, maar wat zien ze er mottig uit. Jaap vindt ze te vies om aan te raken. Zouden ze ziek zijn van al het tegennatuurlijke voer dat ze van de bezoekers krijgen? Ze komen meteen om eten vragen, maar wij hebben niets. De granieten rotsen vormen wel een prachtig decor. Het werd een kort bezoekje.

Onze eco-campground had natuurlijk geen WiFi ;-). Prima, dan gaan we nog even langs de Tourist info. Die hebben altijd WiFi. Boottocht geboekt voor zaterdag en toen het 'museum' van de Tourist info bezocht. Het door vrijwilligers opgezette museum geeft een beeld van de verdwenen ambachten in deze streek, de mijnbouw en de tabaksteelt. Maar er is ook een kroeg, klaslokaal, treinstel uit het begin van de 20e eeuw. Altijd leuk.

Via de mooie Kennedy Highway (eerst heel veel termietenheuvels, dan regenwoud) rijden we van Mareeba richting Cairns, naar de camping waar we eerder stonden. We gaan de hele middag aan het zwembad in de schaduw liggen. Even bijkomen en bovendien is 32,5 graden veel te warm om iets te ondernemen.

Ik typ dit op zaterdag, om 7.20 uur, en het is al 27 graden.

93 km gereden
Hele dag rond de 30 graden, volop zon.