Gelukkig toch een leuke dag - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Gelukkig toch een leuke dag - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Gelukkig toch een leuke dag

Blijf op de hoogte en volg Martine

29 Oktober 2016 | Australië, Cairns

Voor vandaag hebben we een plaatsje op een boot geboekt naar het eiland Fitzroy. Het is de bedoeling dat Jaap daar met de glasbodemboot naar de vissen en het koraal gaat kijken en ik ga snorkelen.

We meenden dat onze boot rond 14.00 uur terug zou zijn, maar hij bleek om 17.00 uur terug te gaan, waarna we nog 45 minuten moesten varen. Toen Jaap dat hoorde, riep hij "moet ik tot 17.00 uur op dat 'pieiep'(censuur)-eiland zitten???" Ha, ha, ha. Typisch Jaap. Menigeen zou er een moord voor doen om een hele dag in het Great Barrier Reef door te mogen brengen, maar Jaap houdt niet van zeewater. De glasbodemboot moest ter plaatse gereserveerd worden en ... bleek de hele dag 'fully booked'. Ook dat nog!

Ondanks de belabberde start werd het een heerlijke dag. Toch maar even gecheckt of Jaap dat ook vindt. Antwoord van Jaap: "zeker!"
Het koraal is hier in een veel slechtere staat dan bij de vorige trip, maar er waren meer vissen. Het meest bijzonder waren een rog (niet heel groot), een groene vis en een hele lange dunne vis (geep?).

Slechts 35 km gereden
Eerst bewolkt (benauwd!), daarna zon met hier en daar een wolkje. 27-30 graden.

• 30 Oktober 2016 - 20:23

Jolanda:

Hoi Martine. Zo te lezen hebben jullie het geweldig naar jullie zin heel veel plezier voor de komende tijd volgens mij heet zo'n vis een naald groetjes Jolanda

• 31 Oktober 2016 - 19:51

Elise:

Hoi Martine,
    Ik ga even een paar dagen terug; die turquoise sportschoenen, kijk je wel uit? (weet je nog...?)
    En Jaap, ik zit ook liever in de boot of aan wal hoor, Martine laat je de mooie kiekjes wel zien.
    Trouwens, moeten jullie niet naar Perth? Geen uitnodiging van Alex en Maxima ontvangen?
    Groetjes, Elise

• 31 Oktober 2016 - 19:51