Angsthaas in het bos - Reisverslag uit Yungaburra, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Angsthaas in het bos - Reisverslag uit Yungaburra, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Angsthaas in het bos

Blijf op de hoogte en volg Martine

30 Oktober 2016 | Australië, Yungaburra

6.00 uur op, 7.50 uur vertrokken. Heerlijke tijd, 's ochtends vroeg. Het is licht, nog niet te warm en er zijn heel veel vogelgeluiden.
Het stuk naar Atherton hebben we vorige week al gereden, dus daar gaan we rap voorbij. We hebben wel de 'curtain fig tree' bezocht, een hoge boom met een gordijn van lianen. Natuurpracht.

Vanaf Malanda begint het waterfall circuit. Als er een poel is bij de waterval dan hebben de Aussies er ook meteen een leuke recreatieplek van gemaakt. Bij de hoogste waterval, de Millaa Millaa, heb ik gezwommen. Echt kicken. Vier watervallen bezocht. De 'tree Kangaroos' die in deze omgeving zitten, hebben we niet gezien.

We hebben het boek 'Camps Australia wide' waarin naast wat commerciële vooral niet-commerciële campings staan: camp area. Vandaag gaan we naar een camp area in het Wooroonooran National park, regenwoud. De naam Wooroonooran' komt van de Aboriginals. Er zijn slechts 10 plaatsen. Je moet vooraf reserveren. Omdat we niet nummer 11 willen zijn, reserveren we (kan alleen via internet) plaatsje 7.
Inmiddels zitten we er. We zijn de ENIGEN in het grote enge bos. Overdag vind ik het regenwoud fantastisch, maar vanaf het moment dat het begon te schemeren veranderde ik in een grote angsthaas. Al dat geritsel en al die vreemde beestengeluiden. Brrrrr. Er kwam ook een auto langs. Helemaal brrrrr. Jaap wakkert het vuurtje nog een beetje aan door te zeggen "ik hoor stemmen. Oh nee, het is een vogel" of "zag je die lichten?". Grapje: het waren vuurvliegjes.
De camper moet hermetisch afgesloten worden en ik leg de koekenpan naast mijn kussen.

180 km op de teller
25-27 graden, zon met een wolkje