We staan bijna op het strand - Reisverslag uit Kurrimine Beach, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu We staan bijna op het strand - Reisverslag uit Kurrimine Beach, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

We staan bijna op het strand

Blijf op de hoogte en volg Martine

31 Oktober 2016 | Australië, Kurrimine Beach

De koekenpan is vannacht onaangeroerd gebleven ;-) Zonder Jaap zou ik niet in het donkere regenwoud hebben durven slapen. Toen het al donker was kwam er een andere kampeerder, met een personenauto. Vanmorgen bleken het twee meiden in een tentje te zijn.... Duidelijk geen angsthazen.

Al om 6.30 uur maakten we een korte wandeling naar een poeltje waar soms vogelbekdieren zitten. Ze waren niet thuis.

De weg gaat richting strand, langs plantages met bananen, papaya's, thee en (nog steeds) heel veel suikerriet. Ook langs weilanden met 'onze' (er stond bij Frisian) koeien. Ha, ha. Er waren trouwens ook weilanden met van die Indonesische koeien met zo'n bult op de rug.
We wisten nog niet waar we de volgende overnachting zouden plannen, in Kurrimine Beach of in Mission Beach. Tijd genoeg, dus eerst langs Kurrimine Beach. Daar was het zo idyllisch dat we, na een korte strandwandeling, de camper meteen de camp ground op gereden hebben. Daar vertoeven we onder een palmboom, doen de was en zwemmen in een stuk zee dat met netten is afgezet tegen de Marine Stingers. Ik dacht dat dit één soort kwal was, maar er hing een bord waaruit bleek dat er heel veel f@*king kwallen zijn in grootte variërend van bijna 2 meter (vooral lange tentakels) tot 10 cm.

101 km
27-30 graden, strakblauw

• 02 November 2016 - 11:47

Jaap :

Die koeien met een bult zijn brahman en zijnechte vlees koeien . Je kunt er meer over vinden op internat.je zult ze alleen maar in het noorden vinden. Jaap.

• 06 November 2016 - 19:11

Sandra Van Vliet: