Eerste bosbrand - Reisverslag uit Balgal Beach, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Eerste bosbrand - Reisverslag uit Balgal Beach, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Eerste bosbrand

Blijf op de hoogte en volg Martine

02 November 2016 | Australië, Balgal Beach

De wegen rondom Mission Beach staan vol waarschuwingsborden: rijd niet te snel i.v.m. Cassowary's, recent crossing. Het bleef bij de twee exemplaren die we bij Cape Tribulation zagen.
De weg richting Townsville is niet erg afwisselend. Je rijdt langs oneindig veel velden met suikerriet. Een kleine omweg bracht ons in Lucinda waar een pier ligt van 5,7 km. Wat een eind! Via de pier wordt suikerriet getransporteerd naar bulkschepen.

In Tully zagen we de 'golden gum boot' (regenlaars) van 7,9 meter. Zoveel regen viel er in 1950. Daarmee wonnen ze een soort competitie. Nu is het al een poos warm en droog. We zagen een bosbrand. Hij zal de krant niet gehaald hebben, maar wij vonden het heftig om te zien.

Via onze Camp Australia gids overnachten we op een Recreation area in Balgal Beach. Een aangewezen plek waar je vrij mag kamperen. Voor noppes dus :-)
Ligt vrijwel direct aan zee. Er zit een grasveldje tussen met een boom waarin een echtpaar magpie (vogel) een nest van klei heeft. Ze zijn er druk mee. Hi, hi.
We staan er met ca 12 andere voertuigen.

Flink doorgereden: 256 km.
27-33 graden, zon met wat wolkjes.