Het sneeuwt vlinders - Reisverslag uit Seventeen Seventy, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Het sneeuwt vlinders - Reisverslag uit Seventeen Seventy, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Het sneeuwt vlinders

Blijf op de hoogte en volg Martine

06 November 2016 | Australië, Seventeen Seventy

Niet te geloven: we gaan steeds om 21.30 uur slapen (om 19.00 uur is het donker) en staan om 6.00 uur op. Vandaag lag ik zelfs om 5.45 uur al in zee te spartelen. Nou ja... baantjes te trekken. Jaap sloeg even over ;-)

Deel twee van de Tourist Drive was veel afwisselender dan deel één, doordat we langs de haven en de kust gingen. In 'Rocky' bezochten we een park met bomen uit heel Australië. Cycloon Marcia uit 2015 had een deel van het park vernield. Dat deel was afgezet zodat de natuur kon herstellen. Op het hek hing een bericht: No Pokemons past this point. Jemig, net als in de Nederlandse duinen zijn de Pokemon-zoekers hier niet te stuiten. Wij kunnen ons er niets bij voorstellen!

Omdat het park teleurstelde, besloten we ook nog naar de botanische tuin te gaan. Dat bleek een botanische tuin met dierentuin te zijn: allebei gratis. We vinden de entreegelden tot nu toe best pittig, dus dit verbaasde ons zeer. Op een paar chimpansees na waren het allemaal Australische dieren, waaronder een joekel van een krokodil die behoorlijk actief was. Ondertussen was het 37 graden. De beesten - gewend aan deze temperaturen - bewogen meer dan wij. Pfffff. Echt warm!
De botanische tuin stelde niet zoveel voor, of we hebben hem gemist. We waren gesloopt door de hitte.
Rijden met de ramen dicht en de airco aan. Onderweg sneeuwde het witte vlinders met zwarte randjes aan de vleugels. Zo veel en dat zo veel kilometers lang. Bedenk even hoe ons voorruit eruit zag...

Ons doel is een dorp met de naam 1770. In dit jaar kwam captain Cook hier aan land. Het was de tweede plaats die hij in Australië aandeed. We hadden in de campinggids een advertentie gezien over het bezoeken van The Great Barrier Reef vanuit 1770. Dan kunnen we hier meteen een paar nachtjes blijven.
Na 340 warme kilometers kwamen we in 1770 aan. Snel die boot regelen. Blijkt de enige boot in mei op zee te zijn verbrand!!! Slik.
Voor wie na ons hier komt: over 2 weken vaart er een nieuwe boot.

Camp area Workmans Beach vol (ja, we waren er pas tegen 17.00 uur) en daarom door naar een commerciële camping ($ 30 verschil, zei Miep Kniep). Maar..... daar hebben we toevallig wel het mooiste plekje om de 'zon in de zee te zien zakken'.

Voornemen na vandaag: niet meer zoveel kilometers op één dag, tenzij het regent!

340 km, veel te veel!
27-37,5 graden, ook veel te veel!