Girraween NP - Reisverslag uit Tenterfield, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Girraween NP - Reisverslag uit Tenterfield, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Girraween NP

Blijf op de hoogte en volg Martine

17 November 2016 | Australië, Tenterfield

Girraween National park ligt in de Granite Belt. De foto's in een brochure zagen er zo prachtig uit, dat we besloten om naar dit National Park te gaan. Er liggen twee camp sites in het park en de keuze viel niet mee: op de Bush camp tussen de granieten kolossen of de meer open camp site met gras en kangoeroes. Gekozen voor de Bush camp, want tussen de kangoeroes komt waarschijnlijk nog wel. Je moest weer reserveren via internet. Van de 8 plaatsen waren er 4 bezet. Wat hebben we toch een mazzel dat we niet in een drukke periode reizen! En het hielp vast dat het pas 12 uur was.

Al bij het begin van de wandeling waren de oh's en ah's niet van de lucht. Enorme granieten rotsblokken met een beekje er tussendoor. Daarna de 'arch', twee staande kiezelstenen met een andere kiezelsteen als dak er bovenop. En dan heel groot!
Door naar de Pyramide, een berg graniet die overal bovenuit steekt. Bovenop die berg staat een bijna rond rotsblok en het lijkt of dat ieder moment naar beneden kan rollen. Dat levert een geweldige foto op, dus dat leek me wel wat. Samen met Jaap het eerste deel en ik in mijn uppie het laatste deel. Er zou een lastig stuk tussen zitten, hadden we gehoord.

Als een berggeit begon ik aan het laatste stuk richting top, over een steil, glad stuk rots. Maar toen keek de berggeit om en bedacht dat ze ook weer naar beneden moest, en in dalen ben ik echt een hark. Ik durfde niet meer verder. Geen idee wat me nog te wachten stond en er kwam ook niemand naar beneden waaraan ik het kon vragen. En dus ging ik als berggeit omhoog en als slak naar beneden, op afstand gecoacht door Jaap. Geen super spectaculaire foto op de top. Dat was wel even balen. Nou ja, de rest was prachtig.

85 km zuidelijker
Ca 6 km gewandeld en geklommen
19-25 graden, zon met een enkel wolkje. Omdat we redelijk hoog zitten is het 's nachts fris, ca 10 graden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tenterfield

Martine

Actief sinds 08 Nov. 2013
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 32965

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2016 - 18 Oktober 2056

Opnieuw down under

11 Juli 2015 - 30 November -0001

Canada

Landen bezocht: