Naar de rodeo - Reisverslag uit Armidale, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Naar de rodeo - Reisverslag uit Armidale, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Naar de rodeo

Blijf op de hoogte en volg Martine

19 November 2016 | Australië, Armidale

Vandaag gaan we naar de rodeo!
Eerst maar eens een rustig ochtendje, want tjonge ... dat komt er nauwelijks van. Gelukkig heeft de camping een zwembad :-)

Je kunt al vanaf 9.00 uur de 'Showground' op. De plaats waar de rodeo om 15.00 uur begint. Wij zijn er om 14.00 uur. Tegenover de ingang van de Showground ligt een paardenracebaan. Ze stoven net voorbij toen wij de Showground op wilden gaan. Wat een snelheid. Denk niet dat je nog tijd hebt om je fototoestel te zoeken :-/
Op de Showground mochten we overal rondkijken; bij de paarden die nog naast hun trailer stonden, bij de hokken met stieren en stiertjes. Echt kicken in het kwadraat! En overal cowboys, én cowgirls. Het is vandaag bloedje heet, dus toen het spektakel begon kozen wij voor de overdekte tribune. Het begon met zo lang mogelijk op een stier blijven zitten. Dat viel blijkbaar niet mee. Om alles van dichtbij te kunnen zien, verhuisden we naar beneden. Je kon gewoon naast de arena (heet dat zo?) zitten, dus pal achter het hek. En als er dan zo'n dolle, woeste stier langs stuift..... Wauw!
Er was zelfs rodeo voor kids, op jonge stiertjes. De winnaar was een jongetje van 11!

Vervolgens zagen we:
- stiertjes vangen met een lasso
- parcours racen voor cowgirls (stoer!)
- rodeo met paarden
- rodeo met stieren (finale van de eerdere race)

Echt helemaal te gek om mee te maken! En ook super dat je overal maar rond mocht lopen.

Op internet zag ik net dat deze rodeo niet vermeld wordt op de site van de Australian Professional Rodeo Association (die van Warwick wel), maar dat maakt voor ons niet uit. Het was een topdag!

Alleen even naar Coles, de supermarkt, gereden.
19 graden in de ochtend tot ca 35 in de middag. Strakblauw, later bewolking.

Bij het bericht van gisteren was ik nog vergeten te vermelden dat we, behalve vogels, niet zo veel wilde beesten zien. Op de New England Highway werd wel gewaarschuwd voor wildlife. We zagen vooral heel veel aangereden beesten langs de weg.