Kerstintocht Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Kerstintocht Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Kerstintocht Port Macquarie

Blijf op de hoogte en volg Martine

24 November 2016 | Australië, Port Macquarie

Als het kan begin ik iedere dag met een strandwandeling. Jaap rommelt wat in en om de camper. Vanochtend kwam ik kangoeroes bij het strand tegen. Grappig. Daarna zijn we naar de vuurtoren een paar kilometer verderop gereden. Daar ontbeten en naar de vuurtoren geklommen, omdat de gevangenis pas om 9.00 uur open gaat. De gevangenis was prachtig. Gebouwd in 1886 en in gebruik t/m de 1e wereldoorlog, hoewel er in de 2e wereldoorlog ook nog gevangenen hebben gezeten. Veel mooie foto's gemaakt.

De nieuwe snelweg waarover ik gisteren schreef is op het traject naar Port Macquarie voor een deel af. Het is een zwevende weg. Teveel aan water kan er zo onderdoor stromen. Maar hij is wel veeeeel meer aanwezig dan een gewone, gelijkvloerse, snelweg.

Rond 13.00 uur op de camping in Port Macquarie. Je kunt hier heerlijk langs de rivier lopen tot het punt waar hij in zee uitkomt. Gekeken naar het surfen en naar jongetjes die op een skatebaan toeren uithaalden op skateboards en met kleine stepjes. Wat een behendigheid! Je houdt je hart vast.

Rivieropwaarts kom je in PM uit. Daar stond jong en oud klaar voor de kerstintocht (24 november....). Thuis zijn jullie nog niet aan de Sinterklaasgedichten begonnen en hier verwelkomt men de kerstman :-)
Het was een kneuterige intocht, maar iedereen was happy en het merendeel droeg een kerstmuts, -shirt of iets dergelijks. Én er werden kerstliedjes gezongen. Gniffel, gniffel.
Lekker uit eten geweest en daarna naar het vuurwerk - ter ere van de kerstman - gekeken.

109 km gereden. Dat is netjes!
20-25 graden, zon, én flinke wind die 's avonds gaat liggen.

• 02 December 2016 - 18:26

Rafia:

Zo snuitig die Zeekangeroes!! Willen die niet mee terug om de Noordzee en de Hollandse duinen te verkennen? Veel te springen en te knabbelen!