Newtown, zo leuk! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Newtown, zo leuk! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Newtown, zo leuk!

Blijf op de hoogte en volg Martine

28 November 2016 | Australië, Sydney

Drie jaar geleden kwamen we per ongeluk met de camper in Newtown terecht, een wijk buiten het centrum van Sydney. Newtown was zo leuk, dat we er nu weer naartoe wilden (met trein/metro, hoor). Er staan voornamelijk huizen uit eind 19e eeuw en je hebt er heel veel leuke winkeltjes met o.a. vintage en gezellige eettentjes. De mensen zien er ook bijzonder uit: opvallend en hip.
Shirtje gescoord en we hebben koffie gedronken, waarbij ik het heerlijkste stuk carrot cake had dat ik ooit gegeten heb. Gelukkig was het heeeel groot ;-)
Was bij de 'Milkbar'.

Met de bus terug naar het centrum, want zo zie je meer dan in de metro. Jaap en ik zitten op een bankje bij de bushalte. Loopt opeens een oud-collega van me voorbij met haar twee oudste dochters! Ze zijn naar Australië verhuisd en Evelien woont ruim 1000 km ten westen van Sydney. De dochters studeren in Sydney en juist nu waren ze even samen. Hoe is het mogelijk?! It's a small world!

Tijdens de busrit kwamen we door weer een mooie buurt. Snel de bus uit en verder lopen. En zo hebben we vandaag aardig wat kilometertjes afgelegd. We eindigden met een glas bier en wijn bij de ferry's. Uitzicht op een groot cruiseschip.

De weersvoorspelling die op onze camping hing was 'shower or two and storm'. Het was heerlijk weer! Geen shower, geen storm.

Opmerkelijk: de bush turkey's slapen hoog in een boom. Dat is reuze slim van ze. Ik wist niet dat ze kunnen vliegen.

20-25 graden, zon met af en toe bewolking