Kamperen in NP The Blue Mountains - Reisverslag uit Blackheath, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Kamperen in NP The Blue Mountains - Reisverslag uit Blackheath, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Kamperen in NP The Blue Mountains

Blijf op de hoogte en volg Martine

29 November 2016 | Australië, Blackheath

Wel om 6.00 uur opgestaan, maar daarna lekker rustig aan gedaan. Reisverslagen plaatsen, beetje internetten, appen en met NL bellen. Om 9.00 uur vertrokken en dat is laat voor ons doen.
Via Richmond naar de Blue Mountains. Mooie route. Op voorstel van Jaap (!) een botanische tuin bezocht. Altijd fijn :-)
In Blackheath - als je bedenkt dat het dikwijls fikt in de Blue Mountains, dan is Blackheath wel een toepasselijke naam - naar de mooie oude winkelpandjes gekeken. Één straatje lang. Er was een winkel met prachtige kunst, gemaakt door kunstenaars uit de regio. Niet goedkoop, maar echt bijzonder. Niets gekocht, hoor.

We besloten het uitkijkpunt naar The Three Sisters over te slaan. Daar is het vast berendruk, en we hebben ze vorige keer gezien. Ander uitkijkpunt en toen naar de kampeerplaats waar we willen overnachten. De weg erheen was de eerste 7 km (van de 16 km) ontzettend mooi. Boomvarens zoals in Nieuw-Zeeland. Jaap is echt heel goed in het rijden over de smalle, bochtige en dalende weg.

De (gratis) camp area is weer super. Hele ruime half open plekken in het National Park. Er stonden al drie anderen. Wij gingen aan de kreek staan. Later kwamen er nog twee auto's (met tentje). Gisteren behoorlijk dicht op elkaar bij Sydney ($ 44), vandaag heel veel ruimte en midden in de natuur.

Het is nu donker. Op drie plaatsen wordt een vuurtje gestookt. De borden langs de weg waarop wordt aangegeven hoe groot het (bos)brandgevaar is, geven gelukkig aan dat de kans op dit moment klein is. Daar ben ik wel blij mee, want onze weg lijkt op de kaart dood te lopen.

153 km. Een mooi aantal :-) Op dit soort weggetjes kan je niet hard rijden.
19-27 graden, soms halfbewolkt, dan weer blauw

• 02 December 2016 - 18:10

Rafia:

Mijn hart klopt sneller bij het zien van de Fern tree, de Nieuw Zeelandse Ponga, heimwee .......
    Zit sowieso even in het verleden: Top Pop tijd ..... Berlips, herinner jij je nog "Sugar Me" van Linsey de Paul (1972) .......Save me, save me. Baby, baby sugar me. Gotta get my candy free .....

• 03 December 2016 - 02:22

Martine Berlips:

Oh ja! Shit, nu mis ik wel de top 2000! Dat is mijn favoriete programma. Eigenlijk wil ik die afleveringen graag met jou zien. Dat zou helemaal 'the good old times' zijn.