Canberra, afstrepen maar - Reisverslag uit Canberra, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Canberra, afstrepen maar - Reisverslag uit Canberra, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Canberra, afstrepen maar

Blijf op de hoogte en volg Martine

01 December 2016 | Australië, Canberra

Zo, dat was Canberra. Afstrepen maar ;-)
Het fraaie aan Canberra vind ik, dat de 'op de tekentafel ontworpen stad' heeeel ruim is opgezet. Het doet me denken aan imposante pleinen in het voormalige Oostblok. Het nadeel is dat je enorme afstanden moet lopen, terwijl dat wat je ziet niet aldoor bijster interessant is.
Van het Old Parlement House naar de 'city' aan de overkant van het water gelopen. Voor het Old Parlement House wordt al sinds 1992 ononderbroken gedemonstreerd voor meer soevereiniteit voor de Aboriginals.

We wilden naar het National Museum. Minstens een half uur lopen, langs water. Slechte busverbinding. Niet gedaan, want ook weer een half uur terug en we hadden al een paar 'K', zoals de Aussies zeggen, afgelegd. Nou ja, ik ga niet alles beschrijven. We hebben veel gelopen. Laat ik het daarbij houden. En een gezellige buurt met eettentjes hebben we niet gezien.

Zelfs Jaap wil niet nog een dag bijtekenen. Dat zegt wat!

81 km
18-26 graden. Het is 1 december en heerlijk zomers.