Locale kroeg, annex postkantoor - Reisverslag uit Majors Creek, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Locale kroeg, annex postkantoor - Reisverslag uit Majors Creek, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Locale kroeg, annex postkantoor

Blijf op de hoogte en volg Martine

02 December 2016 | Australië, Majors Creek

Boodschappen gedaan en toen met de camper naar het National Museum of Australia in Canberra. Er is van alles te zien over de geschiedenis en het heden van Australië. Het meest bijzonder vond ik 'the privat collection', originele gebruiksvoorwerpen van de Aboriginals. Vanwege het speciale klimaat in die ruimte kon je er maar een kwartier per uur in. Daarna ging het toch al gedempte licht uit en de deur dicht.

Op naar de kust. Onderweg geregeld borden die waarschuwen voor overstekende kangoeroes. Ze zitten hier zeker, al was het tijdens de route meer 'liggen'. Zo veel doden langs de weg! Ook beesten met kortere poten. We konden niet meer zien wat het waren, te plat.

We overnachten op een camp spot. Het is een Recreation area bij een dorp. Eigenlijk nog minder dan een dorp, een 'locality'. Majors Creek telt een paar huizen en een kroeg, annex postkantoor. Biertje/wijntje gedronken met de locals. 'Counting sheep' was het merk van de NZ wijn. Heerlijk! En dat in een dorp als dit. Verrassend.

147 km
15 graden bij het opstaan, later 30
Hele dag bewolking met wat zon.

• 07 December 2016 - 20:47

Rafia:

Jullie wijn lijkt een prijswinnaar, maar helaas niet verkrijgbaar in Nederland -:( tenzij .....jullie een flesje meenemen, natuurlijk! Ik houd me aanbevolen -:)