Merry Beach - Reisverslag uit Kioloa, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Merry Beach - Reisverslag uit Kioloa, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Merry Beach

Blijf op de hoogte en volg Martine

03 December 2016 | Australië, Kioloa

Vette mist bij het wakker worden. De bomen achter ons zien er spookachtig uit.
Even naar de boerenmarkt in het oude theater :-) van Brainwood. Leuk plaatsje. Door naar Batemans Bay. Omdat het nog steeds flink bewolkt is, wandelen we even langs het water en door het winkelcentrum.
In Canberra zagen de mensen er overwegend verzorgd en slank uit. Business district. In de shopping mall van Batemans Bay was dat het tegenovergestelde. Interessant.

Reisdoel is de kangoeroecamping Merry Beach, grote favoriet van 3 jaar geleden. Eerst nog twee andere - ook kangoeroe - campings bekeken. De eerste was vol, de tweede had voornamelijk bungalows en je kunt er niet direct aan zee staan. We zijn hier nu 1 week later dan 3 jaar geleden en in het weekend. Het is overal drukker. Maar we hebben mazzel: er is nog één plaats vrij met uitzicht op zee en het is de laatste in de rij. Het waait weer behoorlijk, dus je broodje vliegt zowat van je bord, maar het is een hele toffe plek. Gelukkig maar, want het is de duurste camping tot nu toe. Even voor de statistieken: de vorige keer betaalden we $35 per nacht en nu $55 (ca. €42). Achterlijk eigenlijk! En dit is nog maar het tussenseizoen...
Zoals gezegd: toffe plek en de kangoeroes zijn volop aanwezig. Joepie!

Vermakelijke beesten. Veel jonkies. Leuk als ze in de buidel zitten en nieuwsgierig hun koppie naar buiten steken, leuk als ze achter moeder aan hoppen, dwars door de kreek die in zee uitkomt. Moeder zocht overigens met zorg een punt dat niet te diep was. Schattig.

147 km
14 graden en mist bij het opstaan, later 80% blauw en max 25 graden

• 07 December 2016 - 20:30

Rafia:

Zó; dat is wel om heel vrolijk van te worden! Wat een fraaie plaatjes. Wij hebben nog best een plekje op het dakterras hoor (en vast dat van de buren).