Bloody hot - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Bloody hot - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Bloody hot

Blijf op de hoogte en volg Martine

13 December 2016 | Australië, Melbourne

Ha, ha. Precies een week geleden had mijn verslag als kopje 'Koud' en nu typte ik 'Bloody hot'. Het waaide als een gek en ondertussen was het dus bloody hot, tot 36 graden. Zelfs de wind was warm. En het was bewolkt.

Eerst het gejodel van de Magpie opgenomen. Gisterochtend hielden ze niet op, vanochtend was het een oefening in geduld. We kennen al aardig wat vogels bij naam:
- Magpie, lijkt een zwart-witte raaf en kan heel leuk jodelen
- Rainbow lorriekeet, kleine gekleurde druktemakers
- Ploover, de vogel waar we vorige keer zo om moesten lachen. Ze hadden jongen en 1 kreet van pa of ma betekende matig gevaar = stilstaan, 2 kreten betekent groot gevaar = plat op je buik. Veel ploovers gezien, maar geen kuikens.
- zwarte en witte kaketoes
- Willie Wagtail, door Jaap steevast Willie Wiptail genoemd
- de Kookaburra, met zijn aanstekelijke lach
- de Bellbird niet te vergeten. Bijna niemand schijnt hem te zien, ook wij niet, maar hij piept als een defect aan je auto ;-)
- de stoplichtvogel. Straks aan Jaap en Evie vragen of zij weten hoe hij heet.
- Pelikanen. Wat een snavels en zo mooi als ze vliegen.
- Honey eaters
- de imposante White bellied eagle
- daar tegenover staat de piepkleine Blue wren

Ik vergeet er vast een paar. We hebben in ieder geval genoten van alle fluit- en krijsconcerten. Vandaag zagen we trouwens hoe Willie Wiptail eerst een kraai wegjoeg en later een witte kaketoe. Die kleine behendige Wiptail pikt de grotere vogel net zo vaak in zijn rug tot hij vertrekt. Erg vermakelijk.

Het was maar 100 km naar Melbourne en daarom hebben we ook nog rondgekeken in Geelong. Hier blijkt vroeger veel wol verhandeld te zijn. Er staan nog mooie gebouwen die hieraan herinneren.

Vanaf de camping met de bus (45 min.) naar Melbourne geweest. Dat noemen de Aussies gewoon 'The city'. Langs de South Warf gelopen en een drankje gedronken en daarbij lekker mensen zitten kijken ;-)

Inmiddels is het 23.05 uur. We zitten nog buiten. Niet meer zo warm en minder wind. Ik kwam net de Zwitserse tegen waarmee we in het busje op Fraser Island zaten, ruim een maand geleden. Wat een toeval en wat hebben we toch veel gedaan! Het duurde even voordat we erachter waren waar we elkaar eerder ontmoet hadden. Zoooveel mensen gezien en gesproken....

102 km
20-36 graden, bewolkt en vooral in de ochtend veel wind