Nu al heimwee - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu Nu al heimwee - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

Nu al heimwee

Blijf op de hoogte en volg Martine

17 December 2016 | Australië, Melbourne

Nog even met Jaap en Evie naar Frankston. We lopen naar de auto en zien een koala-knuffelbeestje onder de ruitenwisser zitten. Dat moet Audrey geweest zijn. Wat lief! Op de pier en langs het strand is het flink uitwaaien.

Audrey en Greg komen rond lunchtijd nog even langs om gedag te zeggen. En dan is het tijd om te gaan. Het was reuze gezellig! Bedankt, lieve Jaap en Evie! Ik zou graag zeggen 'tot volgend jaar'.

Via de kustweg richting Melbourne. We zien surfers, kite-surfers, wind-surfers, kanoërs en zwemmers. Zelfs de kerstman is aan het kite-surfen! Ik zou wel een uur naar de stunts van de kite-surfers kunnen kijken; hoge sprongen, draaien, met het board over een reling glijden, in zee storten en binnen no time weer verder gaan.
In St. Kilda zien we nog een paar pinguïns. En weer vind ik ze ongelooflijk stinken. Om te voorkomen dat we erg vroeg op het vliegveld aankomen, rijden we zelfs nog een mini-tourist-drive langs de baai met z'n hoge golven.

Inmiddels zitten we op het vliegveld. Over 1,5 uur gaan we de lucht in. 14 uur vliegen naar Dubai.
Het gevoel (van mij): fijn om iedereen weer te zien, maar het liefst (sorry allemaal) neem ik begin februari het eerste vliegtuig terug :-)
Gevoel van Jaap: "geweldige vakantie gehad, die eigenlijk te snel voorbij is gegaan. Maar ik kijk er ook naar uit om iedereen weer te zien. Ik kijk niet uit naar de Hollandse winter."

145 km gereden
17-19 graden, half bewolkt en later veel zon. En heel sterke wind.

• 18 December 2016 - 07:16

Jiim Lageman :

Audrey en Gary vonden het ook leuk om jullie te zien en wij hebben er een hoop herineringen bij gekregen. Het was echt gezellig om gezamelijk te eten en te babbelen over jullie ervaringen in het grote land. Zelfs al woon je zo lang als wij in Australie, die duizenden kilometers door het land gezworven hebben, dan is het altijd weer jammer als je thuis komt en verlang je weer naar de volgende trip. Veel liefs van Jaap (jim), Evie, Audrey en Gary.