In de lucht - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Martine Berlips - WaarBenJij.nu In de lucht - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Martine Berlips - WaarBenJij.nu

In de lucht

Blijf op de hoogte en volg Martine

18 December 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

De vlucht van Melbourne naar Dubaaai (Engelse uitspraak) verliep lekker snel. Doordat we om 23.25 uur vertrokken, vielen we allebei in slaap. Daarna lezen, film of tv kijken en je bent er (14 uur vliegen). Een uur en veertig minuten overstaptijd voor de vlucht naar Amsterdam. In de praktijk betekende dat dat we zonder haast alle controles doorliepen en meteen weer aan boord konden gaan.
Nu in de lucht. Dubai - Amsterdam 7,5 uur. Voor ons zit een moeder uit Eritrea - denken we - met vier kinderen. Ze spreekt geen woord Engels o.i.d. wat voor de stewardess af en toe een uitdaging is. Welk verhaal schuilt hierachter?

We gaan thuis nog lang nagenieten van de heerlijke reis. Zoveel foto's gemaakt, en er is ook nog film. Al is de film van drie jaar geleden nog niet eens helemaal bewerkt ;-) Werk aan de winkel dus. Daar zijn de lange avonden goed voor. Ha, ha.

Hoogtepunten Jaap:
- Cape Tribulation met het regenwoud en de wandelingen die we er maakten
- veemarkt
- rodeo
Mooiste kampeerplaats:
- camping in 1770, waar we met de voorwielen op het strand stonden en een schitterende zonsondergang zagen

Mijn hoogtepunten:
- snorkelen bij Cape Tribulation en ook het regenwoud en de wandelingen daar, én de Casowary
- de veemarkt
- de rodeo, vooral omdat het kleinschalig was
- de kangoeroes bij Merry Beach
- Paperbark walk
Favoriete kampeerplaatsen:
- Merry Beach. Net als vorige keer op nr 1. De hoeveelheid kangoeroes en de baai met de rotsen aan de rechter kant.
- de heuvel in de buurt van Wallaby Rock (dat is niet de camping bij Wallaby Rock)
- camp ground in NP The Blue Mountains
- camping en strand bij Kurrimine

Het was gewoon weer AWESOME!!!